Genne Hekseskoven

Hvor der med Tusk-giganterne sikres vigtige allierede og Elfin var lidt smådårlig med NPC syge

Fra Vraath borgruin vendte heltene tilbage til Drellins Færgeby, hvor de informerede byrådet om en hær under mobilisering af ukendt størrelse og art. De rådede byrådet til at få evakueret byen, men Norro Winston - byrådsformanden - var handlesvag og måtte først konsultere ældsterådet. Han bad gruppen om at de ville gøre noget, og de indvilgede i at tage til Kraniekløften og ødelægge broen - noget som Winston ikke var glad for, men han forbød det ikke direkte.

Kaptajn Soranna kunne fortælle om en lille landbofamilie der var flygtet ind til Drellins Færgeby og som derefter var blevet myrdet. Ingenting manglede, så hun regnede ikke med at det var et angreb fra Horden. Byen var i øvrigt fuld af flygtninge, så meget at Bror Derny ikke så sig i stand til at undvære healing til gruppen. Og flere flygtningen var på vej.

Efter mødet enes gruppen om at overnatte og så drage mod Kraniekløften dagen efter. De delte sig op i to, hvor September og Kurn valgte at overnatte i det overfyldte lille tempel mens Spelling Bee og Pem overnattede på Kroen Den Gamle Bro og Elfin og Jorn, rangeren fra Hekseskovene, valgte at overnatte ved druidernes sted, De Gamle. De betød at de kun var fire, da de løb ind i en Kimera der var på et moderisk overfald i byen. En mand og en lille dreng måtte lade livet før de fire fik krammet på den.

Morderisk Chimera i Drellins Færgeby

Lidt op af dagen drog gruppen så mod Kraniekløften. Nogle timer nord for Vraath Keep kom de forbi en sti, der var lidt bredere end de andre stier. De så også en slags totempæl lavet blandt andet af en tønde som forestillede en figur i gigantstørrelse. Gruppen valgte at slå lejr lidt inde i skoven lidt nede af stien - de to rangere fandt sagtens et egnet sted.

Efter en god nats hvile gik Pem ud i skoven for at slå en lille morgenstreg, mens resten af gruppen øvede lidt videre på de ting de nu hver især mestrede. Pludselig hørte Pem en sang fra en dyb og rumlig strube. Pem valgte at reagere meget moderat og ikke-fjendtligt på sangen og det endte med at han stod ansigt til ansigt med en gammel gigant ved navn Warklegnaw. Han havde været med i slaget om Vraath Keep i sin tid - et slag hvori han havde mistet det ene øje. Han led også af en grim hudsygdom med røde bylder, som September kunne genkende men som hun desværre ikke kunne helbrede den dag på grund af manglende forberedt magi.

Han kunne fortælle at hans stamme nu anså området for at være forbandet og lever i bjergene - af den grund kunne heltene ikke bestikke ham til at hjælpe dem med skødet til Vraath's keep. Men løftet om at skaffe den kæmpestore magiske handske, der blev erobret under Overfaldet på Tuskgiganternes bosted, tilbage til stammen kunne overtale ham sammen med en masse snak om at kunne rydde området for de trælse hobgoblins og andet skidt i området. Derfor endte det med at Walkegnaw indvilgede i at gå til hans stamme og prøve at overtale dem til at gå ned fra bjergene og forsøge at sinke hærens fremryk.

Kraniekløftbroen

Efter mødet med den gamle gigant drog gruppen videre og endte nogle timer efter ved Kraniekløften. Her så de at skovbrynet var godt 60 food fra kløften og at det mellemliggende 60 fods landskab er gold og uden bevoksning af betydning. Selve kløften er 100 fod bred på det smalleste sted og meget, meget dyb. Den oldgamle Morgenvej krydser Kraniekløften via Kraniekløftbroen, som er forankret i begge ender af to 40 fod høje stentårne med ydre trapper af træ (4 tårne i alt). Broen ser ud til at være ekspert dværgehåndværk.

På den anden side af kløften, lige nord for broen, er der en lille lejr. Små røgsøgler stiger op fra bål. På toppen af hvert tårn er der en udkigspost af humanoid form med en langbue i hånden. I hver ende af broen står en kraftig hundeskikkelse. Men det meste truende syn er nok den grønne drage, der ligger i solskinnet på toppen af det nordvestlige tårn og kikker ned på broen.

Det tager gruppen nogle timer at lægge en slagplan, men så er de også klar...

Hvad nu?

I er nu fuldtallige igen og har stadig Jorr med jer - han var gået med gratis for at være med til at udrydde goblinner som han hader af sit gode ranger-hjerte.

I har følgende opgaver:

Det store spørgsmål lige nu er hvordan I vil styrte broen i kløften.